divendres, 27 de juny del 2008

HOMILIA A-SANT PERE I SANT PAU
QUI DIU LA GENT QUE SÓC JO (Mt 16,13-19)


Qui diu la gent que sóc, jo?

Uns diuen que ets un kamikaze de l’Altíssim,
un ingenu somiador que es va estavellar
fent cabrioles entre el cel i la terra.
Un jugador que ho va apostar tot a una carta
que no hi és a la baralla.

Qui diu la gent que sóc, jo?

Uns diuen que ets un Rei com no n’hi ha d’altre
però no del teu Regne, sinó del seu.
Han cobert la teva nuesa amb una túnica daurada,
han posat diamants a la teva corona, en lloc d’espines,
i han perdonat els teus excessos ara que ja no parles.

Qui diu la gent que sóc, jo?

Altres diuen que ets un superhome,
més aviat un semidéu que anava a un pam de terra
i que ho coneixia tot per endavant.
Un que, per donar exemple,
va fer veure que patia quan el van crucificar.

I vosaltres qui dieu que sóc?
Tu ets el Messies, el Fill de Déu viu.


Doncs escolteu el que jo us dic:

Cal que pateixi molt el Fill de l’home,
tothom l’ha de rebutjar, ha de ser mort
i al cap de tres dies, ressuscitarà.
Qui vulgui salvar la vida, la perdrà;
però el qui la perdi per mi i per l’evangeli, la salvarà.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Que l'experiencia xilena sigui molt fecunda, compta amb la meva pregaria. I gracies per aquestes homilies que van sempre tan a fons i on res no hi es sobrer.